آرزوها، ثروت نامحدود ما هستند

هیچ کس نمی‌­تواند برای اندازه یک آرزو حدی تعیین کند. هر کس، بسته به ذهنش، بزرگی افکارش و حتی رنج­‌ها و محرومیت­‌هایی که در زندگی کشیده، یک آرزو دارد که برای دیگری، یا خیلی کوچک است یا خیلی بزرگ و محال.

این که چه کنیم تا به آرزوهایمان برسیم، چیزی نیست که من بخواهم از آن حرف بزنم.

کسی نمی­‌تواند بگوید، آرزو باید چیزی باشد که در دنیا وجود دارد. آرزو می­‌تواند تنها برخاسته از تخیل باشد، چیزی که هرگز کسی، حتی مشابه آن را هم ندیده است، چیزی که حتی تصور نمی‌­کنیم با امکاناتی که در اطرافمان وجود دارد، بشود آن آرزو را ساخت یا بتوان آن را تصویر کرد.

شاید بتوان گفت، آرزو می­‌تواند چیزی از جنس شهود باشد. چیزی که فقط شما توانسته‌­اید آن را ببینید و شاید این فقط شما باشید که می­‌توانید آن آرزو را از دنیای محالات، به دنیای واقعیت بیاورید.

خیلی از چیزهایی که امروز برای ما عادی هستند و امروز، جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره، برای افرادی که در قرن‌های پیش زندگی می‌­کردند یک آرزو بوده­‌اند. حتی آن قدر بعید و تصورنشدنی، که هنوز به شکل یک رویای روشن درنیامده بودند.

آرزوها برای ما فقط حسرت، جای خالی و رویا نیستند. از نظر من آرزوها ثروت هستند. ثروت­‌های نامحدودی که همین حالا هم در دایره داشته­‌های ما در این جهان وجود دارند، شاید در شکل و حالت و ماهیتی دیگر، در وضعیتی که منتظرند تا شما تبدیلشان کنید به یک موجودیت نو.

برای رسیدن به آرزویی در نقطه­‌ای نامعلوم و شاید دوردست، باید حرکت کنیم و ظرفیت داشتن آن را در خود به وجود آوریم. اگر آرزوی ما ساختنی است، دست به ساختن آن بزنیم و آن را از عدم به  وجود بیاوریم.

بله، آرزو ثروت است، چون خواستن و امید، یک قدرت است. قدرت، در خود یک ثروت عظیم پنهانی دارد، که هر چیزی را در برابر شما به تسلیم وامی‌­دارد.

من، اگر روزی کسی را ببینم که به خاک سیاه نشسته، اما آرزویی در دل دارد، ایمان دارم که اگر حرکت کند، به زودی به زندگی برمی­‌گردد و هنوز دلایلی برای خوشبختی دارد. و اگر کسی را ببینم که که در یک ثروت بی­‌پایان زندگی می­‌کند اما هیچ آرزویی در دل ندارد، او را هم­‌نشین مرگ می­‌دانم.

آرزو کنید. جسارت این را داشته باشید که بی­‌پایان آرزو کنید.

فقط یک پرتگاه نامرئی خطرناک این است که، از فرط آرزو کردن، زمان را، مرگ را، خوشبختی را، آدم­های دیگر را و کار نیک و مهربانی را از یاد ببرید.

برای شادکامی خودتان و همه اهل جهان آرزو کنید.

2 دیدگاه روشن آرزوها، ثروت نامحدود ما هستند

  • سلام خانم مهرابی
    خیلی وقتها آدم کلافه است و نمیدونه چی میخواد، حوصله ی چیزی رو هم نداره
    ولی به طور اتفاقی به چیزی برخورد میکنه که به مزاجش خوش میاد و حالشو خوب میکنه
    متن‌های وبلاگتون از اون جنسه
    ممنون با قدرت ادامه بدین

    • سلام آقای مهندس،
      باعث خوشحالیه که مطالب پسند افتاد،
      ممنونم، بازم اینجا سر بزنید
      پویا و مانا باشید

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.